KURRIKULUM BEREZIAK
CEP
Zer da:
DBHko lehen zikloan aniztasunari erantzuteko berariazko programa bat da; bereziki, portaera nahasketak eta moldatzeko ezintasunak dituzten ikasleen beharrak erantzuteko.
Programaren helburua ikasle horien egokitze arazoa bideratzea da ikasketa prozesuan aurrera egin dezaten, edo DBHko berariazko hezkuntza neurri batean edota oinarrizko lanbide formazio baten ildoan.
Nortzuk joan daitezke:
CEP batean ariko diren ikasleek ondorengo ezaugarriak bete behar dituzte:
- Gelako lanari ezin egokitzearen ondorioz eskola atzerapen larria duten ikasleak.
- Eskola huts egiteko eta hezkuntza sistema uzteko arriskua dutenak.
Programa honetan ariko diren ikasleek, aurreko profila izateaz gain, baldintza akademiko hauetakoren batean aurkitu behar dira:
- DBHko 1. kurtsoa bigarrenez egin arren 2.era igotzeko moduan ez dauden ikasleak.
- DBHko 2. kurtsoa egin, etapan inoiz errepikatu gabe, eta hurrengo mailara igotzeko moduan ez daudenak. Kasu honetan, Curriculum Egokituko Programa 2. kurtsoaren errepikapentzat hartuko da.
Sartzeko prozedura:
Araututa dagoen prozedura bat segitzen da hirugarren ebaluazioan:
Irakasle taldeak proposatzen ditu ikasleak, ikasle bakoitzari balorazio psikopedagogiko bat eginen dio orientazio mintegiak, gurasoek idatzizko onarpena eta ikaslearen idatzizko engaiamendua adierazi behar dute eta zuzendaritzak koordinatu eta onartu behar du. Azken onarpena Eskolatze Batzordeak eginen du.
Ordutegia:
CEP: Curriculum Egokitutako Programa
Orduak
Esparru praktikoa (Teknologia, Informatika, Plastika) 15
Esparru zientifiko-matematikoa 5
Gizarte hizkuntza esparrua 5
Gorputz Hezkuntza 2
Erlijioa / Hezkuntza-arreta 2
Tutoretza 1
Programaren ezaugarri orokorrak:
- Ikasturte bat irauten du.
- Taldeak 10 ikasle izan dezake gehienez. Irakasle gutxi eta Hezkuntzako 2. mailako curriculuma izanen du erreferente, behar bezala egokitua, eta esparrutan eta arlotan antolatuko da:
- Teknologietako eta Plastika eta ikus-hezkuntzako helburu eta edukiak Esparru Praktikoan biltzen dira.
- Natur Zientzietako eta Matematikako helburu eta edukiak Esparru Zientifiko-matematikoan bilduko ditu.
- Gizarte eta hizkuntza esparrua, Gizarte Zientzietako, Geografia eta Historiako, Atzerriko hizkuntzako, Musikako, Gaztelania eta literaturako eta Euskal hizkuntza eta literaturako helburuak eta edukiak Gizarte-hizkuntza Esparruan bilduko ditu.
- Esparru Praktikoko irakaslea izanen da tutorea.
- Ebaluazioa gainontzeko ikasmailetan bezala burutzen da eta irakasle taldeak erabakiko du ikasleen promozioa.
Programaren ondorengo ikasketak:
Ikasleen bilakaeraren arabera (gizarteratze eta bizikidetza maila eta oinarrizko gaitasunen garapen maila) bi irtenbide plantea daitezke:
- 3. Dibertsifikazioa, D ereduan aritzeko gaitasuna baldin badu.
- Lanbide Hastapenerako Kualifikazio Programa bat: lan mundurako oinarrizko prestakuntza programa bat.
Informazio gehiago (gazteleraz):
Programaren helburua ikasle horien egokitze arazoa bideratzea da ikasketa prozesuan aurrera egin dezaten, edo DBHko berariazko hezkuntza neurri batean edota oinarrizko lanbide formazio baten ildoan.
Nortzuk joan daitezke:
CEP batean ariko diren ikasleek ondorengo ezaugarriak bete behar dituzte:
- Gelako lanari ezin egokitzearen ondorioz eskola atzerapen larria duten ikasleak.
- Eskola huts egiteko eta hezkuntza sistema uzteko arriskua dutenak.
Programa honetan ariko diren ikasleek, aurreko profila izateaz gain, baldintza akademiko hauetakoren batean aurkitu behar dira:
- DBHko 1. kurtsoa bigarrenez egin arren 2.era igotzeko moduan ez dauden ikasleak.
- DBHko 2. kurtsoa egin, etapan inoiz errepikatu gabe, eta hurrengo mailara igotzeko moduan ez daudenak. Kasu honetan, Curriculum Egokituko Programa 2. kurtsoaren errepikapentzat hartuko da.
Sartzeko prozedura:
Araututa dagoen prozedura bat segitzen da hirugarren ebaluazioan:
Irakasle taldeak proposatzen ditu ikasleak, ikasle bakoitzari balorazio psikopedagogiko bat eginen dio orientazio mintegiak, gurasoek idatzizko onarpena eta ikaslearen idatzizko engaiamendua adierazi behar dute eta zuzendaritzak koordinatu eta onartu behar du. Azken onarpena Eskolatze Batzordeak eginen du.
Ordutegia:
CEP: Curriculum Egokitutako Programa | Orduak |
Esparru praktikoa (Teknologia, Informatika, Plastika) | 15 |
Esparru zientifiko-matematikoa | 5 |
Gizarte hizkuntza esparrua | 5 |
Gorputz Hezkuntza | 2 |
Erlijioa / Hezkuntza-arreta | 2 |
Tutoretza | 1 |
Programaren ezaugarri orokorrak:
- Ikasturte bat irauten du.
- Taldeak 10 ikasle izan dezake gehienez. Irakasle gutxi eta Hezkuntzako 2. mailako curriculuma izanen du erreferente, behar bezala egokitua, eta esparrutan eta arlotan antolatuko da:
- Teknologietako eta Plastika eta ikus-hezkuntzako helburu eta edukiak Esparru Praktikoan biltzen dira.
- Natur Zientzietako eta Matematikako helburu eta edukiak Esparru Zientifiko-matematikoan bilduko ditu.
- Gizarte eta hizkuntza esparrua, Gizarte Zientzietako, Geografia eta Historiako, Atzerriko hizkuntzako, Musikako, Gaztelania eta literaturako eta Euskal hizkuntza eta literaturako helburuak eta edukiak Gizarte-hizkuntza Esparruan bilduko ditu.
- Esparru Praktikoko irakaslea izanen da tutorea.
- Ebaluazioa gainontzeko ikasmailetan bezala burutzen da eta irakasle taldeak erabakiko du ikasleen promozioa.
Programaren ondorengo ikasketak:
Ikasleen bilakaeraren arabera (gizarteratze eta bizikidetza maila eta oinarrizko gaitasunen garapen maila) bi irtenbide plantea daitezke:
- 3. Dibertsifikazioa, D ereduan aritzeko gaitasuna baldin badu.
- Lanbide Hastapenerako Kualifikazio Programa bat: lan mundurako oinarrizko prestakuntza programa bat.
Informazio gehiago (gazteleraz):
CBU
Zer den:
Curriculum Bereziko Unitateak DBHko ikastetxeetan ezgaitasun psikikoa dituzten ikasleak artatzeko gelak dira.
Talde txikietan egoten dira (3-7 ikasle), banakako arreta jasotzen dute eta DBHko eskolaldi osoan jasotzen dute hezkuntza erantzun hau.
Nortzuk joan daitezke:
Ikasleek ezaugarri hauek bete behar dituzte:
- Adimen urritasunarekin lotura duten heziketa premi bereziak dituzte: urritasun arina edo erdi mailakoa izan daiteke.
- Bigarren Hezkuntzako ikastetxe batean integratzeko eta elkarbizitzan aritzeko autonomia maila eta egokitze trebetasun nahikoak izatea.
- Lehen Hezkuntzako helburu batzuk lortuak izan arren guztiak bereganatzea oso zail aurreikusten denean. Curriculum gaitasun maila Lehen Hezkuntzako 1. edo 2. zikloaren inguruan.
Hala eta guztiz, ezaugarri oso desberdineko ikasleak egoten dira, adin, interes nahiz gaitasunetan, eta aniztasun hau oso aberasgarria gertatzen zaie elkarrekiko harremanetan.
Sartzeko prozedura:
Orientatzaileak (Lehen edo Bigarren Hezkuntzan) egiten du ikaslearen ebaluazio psikopedagogikoa eta berak proposatuko du eskolatze mota hau. Ondoren NAHBBZ-CREENAk proposamena onartu eta egiaztatu, eta ikastetxeak gauzatuko du.
Antolaketa:
Antolaketa neurri irekia eta malgua da eta horrela antolatzen da:
- Astean 30 eskola-ordu badira, horietatik 19-20 saio ikasle hauek unitate honetan egoten dira, talde txikian eta beraientzat prestatutako jarduera aproposak lantzen.
- Pedagogia Terapeutikako irakasleen ardurapean aritzen dira, hauetako bat tutorea delarik. Tutore honek berezkoak dituen zereginak izateaz gain, ikasle hauek artatzen dituzten beste irakasleekiko hartu-emanaz arduratzen da.
- Gainontzeko orduetan (10-11), ohiko talde batean integratzen dira zenbait ikasgaietan eta ikastetxeko jarduera orokorretan helburu nagusi batekin, besteekiko integrazioa.
Unitatearen ezaugarriak:
CBUko curriculumak ikasle hauek duten heziketa beharretara ahalik eta egokituen egon behar dira. Zenbait atal azpimarratzekotan:
- Curriculuma ikasgaietan antolatuta egon beharrean esparruka biltzen dira.
- Esparru hauetan saiatzen gara proiektuak edo interes guneak garatzen eta hauen inguruan irakurketa, idazketa, matematika jorratzen dugu.
- Ikasleak dituen ezagupenak dira gure abiapuntua: dakiena, interesak, lanerako gune indartsuak eta ahulak… bakoitzaren beharretara ahalik eta gertuenik egokitu gaitezen.
- Edukiak ikaslearen adinari egokituak daude: DBHko ikasleak izanda, adin honetan dituzten berezko kezkak, interesak eta etorkizunari begira paratutakoak, alegia, gizartean eta lan munduan aritzea gerturatzen eta hobekien egokitzen lehenesten dutenak.
- Ikasketen asmoa ikasle hauen autonomia garatzea da, eguneroko bizitzarako erabilgarriak eta eraginkorrak diren hezkuntza tresnak ematea da. Hori dela eta, tailerrak antolatzen dira, teknologia, plastika, baratza edo sukaldea bezalakoak, “gauzak egiten” ikas dezaten.
- Arreta bereziarekin sekuentziatu egiten dira ikasketak, dituzten gaitasunekin bat egin dezaten. Jarduerak eta ekintzak burutzeko gauza izan behar dira eta bere interesen inguruan antolatuak egon daitezen saiatzen gara.
Ebaluazioa:
CBU batean ez da DBHko titulua eskuratzen.
Ikasle bakoitzak badu bere Curriculum Egokitzapena eta berezko ikaste prozesu honi jarraitzen dio.
Egokitzapen horretan ikasleen beharretara eta gaitasunetara egokitutako helburuak garatzen dira. Ebaluazioak eta kalifikazioak helburu horietan ikasle bakoitzarekin lortutako aurrerapena adierazten du.
Pedagogia Terapeutikako irakaslea den tutorea arduratzen da ebaluazioaren koordinazioaz, zuzentzeaz unitatean jorratutakoa eta gainontzeko irakasleekin ohiko geletan landutakoa bateratuz.
Gainontzeko ikasmailetan bezala, hiruhilero ebaluazioa egin, gurasoak informatu eta azken ebaluazioan promozioa erabakitzen da.
Ondoren, zer:
CBUetan ikasleak gutxi gora behera 17-18 urte bitarte artatzen dira.
Bukatzen dutenean, Ziurtagiri bat ematen zaie non DBHko eskolaldi horretan curriculum bereziarekin Oinarrizko Hezkuntza hau lantzen eman dituzten ikasturteak adierazten duen.
Ondoren, Lanbide Hastapeneko Kualifikazio Programetara (HLKP-PCPI) bideratzen dira, ohikoak edota bereziak izan daitezkeelarik. Bereziak izanez gero, 4 ikasturtez ari daitezke eta denetan, lan munduan txertatzeko oinarrizko lanbide heziketa bat ematen zaie.
Curriculum Bereziko Unitateak DBHko ikastetxeetan ezgaitasun psikikoa dituzten ikasleak artatzeko gelak dira.
Talde txikietan egoten dira (3-7 ikasle), banakako arreta jasotzen dute eta DBHko eskolaldi osoan jasotzen dute hezkuntza erantzun hau.
Nortzuk joan daitezke:
Ikasleek ezaugarri hauek bete behar dituzte:
- Adimen urritasunarekin lotura duten heziketa premi bereziak dituzte: urritasun arina edo erdi mailakoa izan daiteke.
- Bigarren Hezkuntzako ikastetxe batean integratzeko eta elkarbizitzan aritzeko autonomia maila eta egokitze trebetasun nahikoak izatea.
- Lehen Hezkuntzako helburu batzuk lortuak izan arren guztiak bereganatzea oso zail aurreikusten denean. Curriculum gaitasun maila Lehen Hezkuntzako 1. edo 2. zikloaren inguruan.
Hala eta guztiz, ezaugarri oso desberdineko ikasleak egoten dira, adin, interes nahiz gaitasunetan, eta aniztasun hau oso aberasgarria gertatzen zaie elkarrekiko harremanetan.
Sartzeko prozedura:
Orientatzaileak (Lehen edo Bigarren Hezkuntzan) egiten du ikaslearen ebaluazio psikopedagogikoa eta berak proposatuko du eskolatze mota hau. Ondoren NAHBBZ-CREENAk proposamena onartu eta egiaztatu, eta ikastetxeak gauzatuko du.
Antolaketa:
Antolaketa neurri irekia eta malgua da eta horrela antolatzen da:
- Astean 30 eskola-ordu badira, horietatik 19-20 saio ikasle hauek unitate honetan egoten dira, talde txikian eta beraientzat prestatutako jarduera aproposak lantzen.
- Pedagogia Terapeutikako irakasleen ardurapean aritzen dira, hauetako bat tutorea delarik. Tutore honek berezkoak dituen zereginak izateaz gain, ikasle hauek artatzen dituzten beste irakasleekiko hartu-emanaz arduratzen da.
- Gainontzeko orduetan (10-11), ohiko talde batean integratzen dira zenbait ikasgaietan eta ikastetxeko jarduera orokorretan helburu nagusi batekin, besteekiko integrazioa.
Unitatearen ezaugarriak:
CBUko curriculumak ikasle hauek duten heziketa beharretara ahalik eta egokituen egon behar dira. Zenbait atal azpimarratzekotan:
- Curriculuma ikasgaietan antolatuta egon beharrean esparruka biltzen dira.
- Esparru hauetan saiatzen gara proiektuak edo interes guneak garatzen eta hauen inguruan irakurketa, idazketa, matematika jorratzen dugu.
- Ikasleak dituen ezagupenak dira gure abiapuntua: dakiena, interesak, lanerako gune indartsuak eta ahulak… bakoitzaren beharretara ahalik eta gertuenik egokitu gaitezen.
- Edukiak ikaslearen adinari egokituak daude: DBHko ikasleak izanda, adin honetan dituzten berezko kezkak, interesak eta etorkizunari begira paratutakoak, alegia, gizartean eta lan munduan aritzea gerturatzen eta hobekien egokitzen lehenesten dutenak.
- Ikasketen asmoa ikasle hauen autonomia garatzea da, eguneroko bizitzarako erabilgarriak eta eraginkorrak diren hezkuntza tresnak ematea da. Hori dela eta, tailerrak antolatzen dira, teknologia, plastika, baratza edo sukaldea bezalakoak, “gauzak egiten” ikas dezaten.
- Arreta bereziarekin sekuentziatu egiten dira ikasketak, dituzten gaitasunekin bat egin dezaten. Jarduerak eta ekintzak burutzeko gauza izan behar dira eta bere interesen inguruan antolatuak egon daitezen saiatzen gara.
Ebaluazioa:
CBU batean ez da DBHko titulua eskuratzen.
Ikasle bakoitzak badu bere Curriculum Egokitzapena eta berezko ikaste prozesu honi jarraitzen dio.
Egokitzapen horretan ikasleen beharretara eta gaitasunetara egokitutako helburuak garatzen dira. Ebaluazioak eta kalifikazioak helburu horietan ikasle bakoitzarekin lortutako aurrerapena adierazten du.
Pedagogia Terapeutikako irakaslea den tutorea arduratzen da ebaluazioaren koordinazioaz, zuzentzeaz unitatean jorratutakoa eta gainontzeko irakasleekin ohiko geletan landutakoa bateratuz.
Gainontzeko ikasmailetan bezala, hiruhilero ebaluazioa egin, gurasoak informatu eta azken ebaluazioan promozioa erabakitzen da.
Ondoren, zer:
CBUetan ikasleak gutxi gora behera 17-18 urte bitarte artatzen dira.
Bukatzen dutenean, Ziurtagiri bat ematen zaie non DBHko eskolaldi horretan curriculum bereziarekin Oinarrizko Hezkuntza hau lantzen eman dituzten ikasturteak adierazten duen.
Ondoren, Lanbide Hastapeneko Kualifikazio Programetara (HLKP-PCPI) bideratzen dira, ohikoak edota bereziak izan daitezkeelarik. Bereziak izanez gero, 4 ikasturtez ari daitezke eta denetan, lan munduan txertatzeko oinarrizko lanbide heziketa bat ematen zaie.
PMAR
Zer da?
DBHko 3. eta 4. mailako ikasleen aniztasunari erantzuteko hezkuntza neurri bat da. Ikasketetan zailtasunak dituzten ikasle horien beharrak artatzeko ohiko hezkuntza antolaketa eta laguntza neurriak aski ez direnean proposatzen da.
Programa honen helburua ikasle hauen oinarrizko gaitasunak garatu eta DBHko Titulua lortzea da. Horretarako, ezaugarri berezi batzuk ditu: ikasle talde txikia, ikasgai gutxiago eta esparruka antolatuak, Curriculum irekia eta malgua eta banakako arreta eta jarraipena.
Ordutegiak:
PMAR 2. maila
Orduak
PMAR 3. maila
Orduak
Hizkuntza/Gizarte esparrua 9
Hizkuntza/Gizarte esparrua 9
Esparru zientifiko-teknologikoa 7
Esparru zientifiko-teknologikoa 7
Proiektuak 1 (Teknologia) 4
Proiektuak 3 (Teknologia) 4
Proiektuak 2 (Plastika) 3
Proiektuak 4 (Plastika) 3
Ingelesa 2
Ingelesa 2
Gorputz Heziketa 2
Gorputz Heziketa 2
Hiritartasuna 1
Hezkuntza etiko-zibikoa 1
Erlijioa / Hezkuntza Arreta 1
Erlijioa / Hezkuntza Arreta 1
Tutoretza 1
Tutoretza 1
Nortzuk joan daitezke:
Dibertsifikazioan ariko diren ikasleek ondorengo ezaugarriak bete behar dituzte:
- Zailtasun pedagogikoak DBHko titulua ohiko bidetik lortzeko.
- Ikasketaren aurrean jarrera positiboa izatea.
- Ohikoa ez den curriculum antolaketa baten bidez titulu hori lortzeko aukera izatea.
PMAR 2. mailan aritzeko, aurreko profila izateaz gain, baldintza akademiko hauetakoren bat ere eman beharko da:
- 2. kurtsoa egin izana, etapan kurtsoren bat errepikatu izana eta hirugarrenera pasatzeko baldintzarik ez betetzea.
- 3. kurtsoa lehen aldiz egin izana, etapan errepikatu ez izana eta 4.era pasatzeko baldintzarik ez betetzea.
PMAR 3. mailan, berriz, ondokoak:
- 3. kurtsoa egin izana, etapan kurtsoren bat errepikatu izana eta laugarrenera pasatzeko baldintzarik ez betetzea.
- 4. kurtsoa egin ondoren titulua lortzeko baldintzarik ez betetzea.
Sartzeko prozedura:
Araututa dagoen prozedura bat segitzen da hirugarren ebaluazioan:
Irakasle taldeak proposatzen ditu ikasleak, balorapen bat behar da orientazio departamenduak bideratua, zuzendaritzak koordinatu eta onartu behar du eta, azkenik, gurasoei jakinaraziko zaie. Azken onarpena ikuskariak eginen du.
Dibertsifikazioaren bidez lortzen den titulua:
DBHko titulua berdina da ohiko bidetik nola Dibertsifikaziotik. Dena den, gutxieneko edukiak soilik lantzen direnez, ikasleak Batxilergoa (edo oinarrizko prestaketa handiagoa eskatzen duten Erdi Mailako Heziketa Ziklo batzuk) arrakastaz egiteko beharrezko ezagutzak ez ditu lortzen.
Ikaslearen titulatzearekin batera doan Orientazio aholkuan irakasle taldearen iritziz egin lezakeen Erdi mailako Heziketa zikloren batera bideratuko da.
Informazio gehiago (gazteleraz):
http://creena.educacion.navarra.es/pae/index.php/es/diversificacion-curricular
DBHko 3. eta 4. mailako ikasleen aniztasunari erantzuteko hezkuntza neurri bat da. Ikasketetan zailtasunak dituzten ikasle horien beharrak artatzeko ohiko hezkuntza antolaketa eta laguntza neurriak aski ez direnean proposatzen da.
Programa honen helburua ikasle hauen oinarrizko gaitasunak garatu eta DBHko Titulua lortzea da. Horretarako, ezaugarri berezi batzuk ditu: ikasle talde txikia, ikasgai gutxiago eta esparruka antolatuak, Curriculum irekia eta malgua eta banakako arreta eta jarraipena.
Ordutegiak:
PMAR 2. maila | Orduak | PMAR 3. maila | Orduak |
Hizkuntza/Gizarte esparrua | 9 | Hizkuntza/Gizarte esparrua | 9 |
Esparru zientifiko-teknologikoa | 7 | Esparru zientifiko-teknologikoa | 7 |
Proiektuak 1 (Teknologia) | 4 | Proiektuak 3 (Teknologia) | 4 |
Proiektuak 2 (Plastika) | 3 | Proiektuak 4 (Plastika) | 3 |
Ingelesa | 2 | Ingelesa | 2 |
Gorputz Heziketa | 2 | Gorputz Heziketa | 2 |
Hiritartasuna | 1 | Hezkuntza etiko-zibikoa | 1 |
Erlijioa / Hezkuntza Arreta | 1 | Erlijioa / Hezkuntza Arreta | 1 |
Tutoretza | 1 | Tutoretza | 1 |
Nortzuk joan daitezke:
Dibertsifikazioan ariko diren ikasleek ondorengo ezaugarriak bete behar dituzte:
- Zailtasun pedagogikoak DBHko titulua ohiko bidetik lortzeko.
- Ikasketaren aurrean jarrera positiboa izatea.
- Ohikoa ez den curriculum antolaketa baten bidez titulu hori lortzeko aukera izatea.
PMAR 2. mailan aritzeko, aurreko profila izateaz gain, baldintza akademiko hauetakoren bat ere eman beharko da:
- 2. kurtsoa egin izana, etapan kurtsoren bat errepikatu izana eta hirugarrenera pasatzeko baldintzarik ez betetzea.
- 3. kurtsoa lehen aldiz egin izana, etapan errepikatu ez izana eta 4.era pasatzeko baldintzarik ez betetzea.
PMAR 3. mailan, berriz, ondokoak:
- 3. kurtsoa egin izana, etapan kurtsoren bat errepikatu izana eta laugarrenera pasatzeko baldintzarik ez betetzea.
- 4. kurtsoa egin ondoren titulua lortzeko baldintzarik ez betetzea.
Sartzeko prozedura:
Araututa dagoen prozedura bat segitzen da hirugarren ebaluazioan:
Irakasle taldeak proposatzen ditu ikasleak, balorapen bat behar da orientazio departamenduak bideratua, zuzendaritzak koordinatu eta onartu behar du eta, azkenik, gurasoei jakinaraziko zaie. Azken onarpena ikuskariak eginen du.
Dibertsifikazioaren bidez lortzen den titulua:
DBHko titulua berdina da ohiko bidetik nola Dibertsifikaziotik. Dena den, gutxieneko edukiak soilik lantzen direnez, ikasleak Batxilergoa (edo oinarrizko prestaketa handiagoa eskatzen duten Erdi Mailako Heziketa Ziklo batzuk) arrakastaz egiteko beharrezko ezagutzak ez ditu lortzen.
Ikaslearen titulatzearekin batera doan Orientazio aholkuan irakasle taldearen iritziz egin lezakeen Erdi mailako Heziketa zikloren batera bideratuko da.
Informazio gehiago (gazteleraz):
http://creena.educacion.navarra.es/pae/index.php/es/diversificacion-curricular